Sunday, August 13, 2006

LE TAPIS DE FLEURS

Salutare,

ieri am fost in Bruxelles sa vad Le Tapis de Fleurs - un covor facut din petale de begonii (este o traditie a belgienilor din 1954 care celebreaza libertatea si frumusetea - cel putin asa am priceput::)). Se intampla odata la 2 ani, deci am venit exact la tanc::))

Este impresionant, un covor cat toata piata din fata primariei din Bruxelles, facut din petale (eu credeam ca o sa vad flori cu radacini si toate cele, dar m-a impresionat asta - it's quite a site). Am urcat la balconul primariei sa vedem mai bine si, cu ocazia asta, am vazut si primaria care este tot o cladire veche si foarte faina (am si de acolo cateva poze, desi nu era voie sa facem poze inauntru, dar eu le-am facut cu telefonul, ca era mai discret:P).

Apoi am mers sa vedem Makkenen Pis - o statuie mititica cu un copilas care faci pipi - nu am inteles de ce, dar cica este o statuie faimoasa si unul dintre simbolurile Bruxelles-ului, singura chestie speciala la el este ca, o data pe an, face pipi cu bere::)). Stai 2 minute sa iti umpli un pahar (doar e copilas, are jetul mic:::)), dar probabil ca merita.

Dupa aceea, am mers la Merod - la cladirea Comisiei Europene. Este foarte faina, are un muzeu cu arme, nu cred ca am poze de acolo. Totul e impozant, dar nou, multe spatii verzi foarte bine ingrijite (dar nu ca la noi, poti sa calci pe ele si sa stai pe iarba, chiar ma miram cu unul din trainee - un rus - ca la noi in tara peste tot scrie "nu calcati iarba" si "nu va lasati animalele sa se usureze pe aici":::)). Am vazut si Catedrala din Bruxelles - foarte asemanatoare in stil cu cea din Viena, dar pare mai noua. O cladire mare, impunatoare, parca acolo iti mai vine sa crezi ca e casa Domnului::)).

Ne-au dus cei din Bruxelles care au fost cu noi la "cea mai buna ciocolata din Belgia", "cea mai buna inghetata din Bruxelles" si " cei mai buni cartofi prajiti belgieni" - astea cica sunt chiar recunoscute, le pun si in ghiduri turistice - ce cool sa fii patron la "cea mai buna...."... v-am povestit cum e cu belgian fries? Sunt foarte buni si foooooooaaaaaaarte multi! Am luat toti portie mica, dar ea este aici cam de 5 ori mai mare decat o portie king size de la McDonald's la noi...credeti-ma ca nu exagerez deloc! Si este cam 2 euro, asa ca poti trai din asta....

Cam atat pentru azi, diseara ma duc la Markt Rock (un festival anual care se intampla in Leuven) ca vin Sugababes!! Wow! Nu ma duc la ele, ca e biletul 20 EUR, dar o sa fie o gramada de concerte in toate pietele si multa lume, multa bere, tot felul de tampenii de cumparat...va povestesc maine despre el!


2 comments:

  1. Anonymous3:45 PM

    Este superba piata aia asa viu colorata si stiam si eu de "baietelul pipilica" care chiar este faimos.Adica de ce nu ar fi?!Incearca si tu sa faci pipi in centrul Bruxellului si sa vezi cata atentie o sa ti se acorde.Ma bucur ca pot sa vad Belgia prin ochii dragii mele surori :D (dai o bere ca-ti fac reclama).Sa ai grija cate butoaie de bere bei ca poate nu mai ajungi la servici maine :P

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:21 PM

    incearca tu sa faci pipi in centrul Amsterdamului sa vezi ca totul e ok..da sa nimeresti in pishuar..si ai grija..esti in aer liber si putem vedea tot...:D

    ReplyDelete